niedziela, 6 stycznia 2013

Zmiany i ryzyko

Wcześniej na  swoim blogu, w innym poście napisałam taki cytat: 

"Lepiej żałować co się zrobiło, niż czego się nie zrobiło".

Ja niestety żałuję, że czegoś nie zrobiłam. Ten post wydaje mi się, że powinien być zatytułowany jako "żałuję". Człowiek, gdy jest młody, żyje zazwyczaj dniem codziennym. Jednak lata mijają, a w pewnym momencie  patrząc wstecz, zauważa się, że tak naprawdę stało się w  miejscu . Tylko czas upływał i jest się o wiele starszym/

Wyobraźcie sobie, że przez te kilkanaście lat pracowałam w zawodzie z nienawidzonym przeze mnie. Doszło do takiej sytuacji, że każdy dzień pracy był dla mnie torturą. Czy bezpieczeństwo finansowe było tego warte? Dlaczego boimy się zmian, poniesienia w życiu ryzyka?  Czy coś czego nie znamy musi być od razu złe?
 
Musiało, aż kilkanaście lat minąć, żebym zdecydowała się na to ryzyko. Żałuję, że nie zrobiłam tego wcześniej. Na tą chwilę  nie jest wcale łatwo, mam wiele marzeń i celów do zrealizowania. Jest nawet trudniej. Ale mam już  ten spokój w sobie, że jednak jeszcze mogę przeżyć dalszą część życia tak jakbym chciała.

Mam dla was małe ćwiczenie:

  1. Weźcie kartkę papieru i kredki (można też wziąć płótno i farby). Podzielcie na tą kartkę na trzy części rysując linie. Jest to kolejno przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.
  2. Następnie wyrzućcie z głowy wszelkie myśli, zrelaksujcie się. Starajcie się w danej chwili odprężyć.
  3. Gdy już nie będziecie spokojni zacznijcie rysować tą przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Nie zastanawiajcie się . Po prostu róbcie to. (pewnie zamiast rysowania, wystarczyło wpisywać słowa, które nam przychodzą do głowy, tez by to wyszło ).
  4. Po zakończeniu zostawcie to wszystko i zajmijcie się czymś.  A gdy będziecie już gotowi to zacznijcie interpretować to co stworzyliście. Zobaczcie jakich kolorów używaliście, w jaki sposób i co namalowaliście i jakie wzbudza w was uczucia, kiedy patrzycie na swoja pracę.
Ja kiedyś coś takiego zrobiłam i bardzo wiele mi to dało, żeby poznać samą siebie

Pozdrawiam i powodzenia w poznawaniu swoich uczuć ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz